środa, 22 stycznia 2014

Luxembourg po raz drugi - Echternach

         Dzisiaj wycieczka do Echternach,  to najstarsze miasto w Luksemburgu, założone w 698 roku przez Świętego Willibrorda.  Położone nad rzeką Sauer, która jest granicą z Niemcami. 























  Musée de l’Abbaye – znajdują się tu cenne manuskrypty przepisywane przez mnichów oraz przedmioty ukazujące życie Świętego Willibrorda.

  Bazylika Świętego Willibrorda. Stoi w miejscu, gdzie na początku VIII wieku Święty Willibrord kazał zbudować pierwszy kościół. 




Zauroczyła mnie ta figurka






Byłam bardzo zaskoczona tym, że w kościołach, a byłam w kilku, jest ciepło w przeciwieństwie do naszych (mam na myśli te w moim mieście).

5 komentarzy:

  1. Luksemburg jest taki wylizany, tak bardzo niemiecki przez to. Chyba jednak wolę porządek i ład w wydaniu francuskim - z lekkim bałaganikiem i odrapaniami ;) ale i tak warto to wszystko oglądać, zwiedzać i chłonąć całym sobą.
    A co do ciepłych kościołów, no cóż u nas chyba wierni za mało dają na tacę skoro nie starcza i na mercedesy księży i na ogrzanie Domu Bożego, na zachodzie wiernych jak na lekarstwo ale....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, co do tego, że jest taki jak nazwałaś wylizany, to mam wątpliwości. Widziałam go z różnych stron i powiem Ci, że byłam chwilami zdziwiona. Ale odniosłam wrażenie, że tam wszystko ma służyć ludziom, tak mi się wydaje, choćby te ciepłe kościoły, czy puste autobusy jeżdżące pomiędzy wioskami i miasteczkami, drogi właściwie bez dziur, pozamykane sklepy w niedziele...

      Usuń
  2. A ja właśnie odniosłam wrażenie, że miasteczko jest bardzo podobne do polskich. A dlaczego akurat ta figurka zwróciła Twoją uwagę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego? Jest cudowna, na zdjęciu niestety słabo to widać, ale ja byłam zauroczona :)

      Usuń
  3. No prawda, tak po prostu jest że albo jakiś szczegół przyciąga naszą uwagę np uśmiech albo spojrzenie, a czasem całość i już :) Byłam po prostu ciekawa

    OdpowiedzUsuń

Bardzo mi miło, że zaglądacie do mojego ogrodu, jeśli Wam się podoba, zapraszam ponownie. Za każdy pozostawiony komentarz dziękuję bardzo.