piątek, 24 maja 2013

Żółty w ogrodzie

             Ostatnio było niebiesko, dzisiaj jak w tytule - żółto. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że aż tyle roślin w moim ogrodzie kwitnie na żółto lub ma liście w tym kolorze. Dopiero kiedy poszłam z aparatem ich szukać okazało się, że są one w przewadze, przynajmniej obecnie, czyli to chyba kolor wiosny. Życzę miłego oglądania
Pierwiosnki ogrodowe od bardzo jasnego do ciemnego żółtego


 Forsycja
 Azalia
 Hosta
 Hosta z ciemnozielonymi obwódkami, niestety nie znam ich właściwych nazw, ale i tak je podziwiam
 Mahonia kwitnąca wczesną wiosną, moja ma około 4-5 lat

 O ile się nie mylę, to są omiegi
 Smagliczka, pięknie wygląda zwisając z murka
 Krzew złotlinu, niestety co roku sporo podmarza i ma niewiele kwiatków
 A teraz liście w kolorach słońca, oto pęcherznica
 Pstrokata trzmielinka, którą wykorzystałam jako obwódki grządek w kilku miejscach w ogrodzie. Dzięki temu nawet w pochmurne dni, ogród nie jest ponury.
No nie, ta pokrzywka na pierwszym planie, ale ze mnie dobry fotograf, nie ma co, ha. Dopiero na zdjęciach widzę, ile mam pracy, a tu sił i czasu brak. Ale przecież zioła w ogrodzie na herbatkę też potrzebne, prawda?
Złotolista tawułka również tworzy wspaniałe obwódki
 Kilkuletni rozrośnięty ładnie jałowiec o jasno ubarwionych igłach  
 To ta sama odmiana, ale posadzona w ubiegłym roku, na grządce, która powstaje w miejscu dawnego maliniaka (ta grządka jest w trakcie tworzenia)
Cis, ma około 10 lat, co roku nowe igły wiosną złocą się
 Mój ulubiony krzew - jaśmin, już tęsknię za jego wspaniale pachnącymi kwiatami.
Mam nadzieję, że sprawiłam komuś zaglądającemu tutaj choć malutką przyjemność. Pozdrawiam
A jeszcze jedno zdjęcie się zapodziało, co prawda nie z mojego ogrodu, ale tuż za płotem. Prawda, że również uroczy widok?

4 komentarze:

  1. Pięknie. Lubie żółty kolor. A w której części świata znajduje sie Twój zaczarowany ogród?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiedziałam, że żółty jest OK. A do ogrodu zapraszam na Dolny Śląsk (Wałbrzych)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadza się omiegi ;) Ja w ogrodzie jednak najbardziej lubię niebieski i wszystkie podobne do niego kolory, choć wiosną żółty bardzo cieszy oczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niebieski i jemu podobne też wkrótce tutaj zawitają :)

      Usuń

Bardzo mi miło, że zaglądacie do mojego ogrodu, jeśli Wam się podoba, zapraszam ponownie. Za każdy pozostawiony komentarz dziękuję bardzo.