poniedziałek, 17 czerwca 2013

Biały...

  Wreszcie poczułam, że zbliża się lato i to wielkimi krokami. Słonko grzeje, rośliny cieszą oczy kolorami oraz zapachami. Okazuje się, że w ogrodzie kwitnie w tej chwili mnóstwo roślin o białych kwiatach i to właśnie niektóre z nich dzisiaj pokażę.

  Kwiaty derenia białego "Sibirica". Zimą jego młode pędy są jaskrawo czerwone, fajny widok, gdy wokół leży śnieg.
Pisałam kiedyś, że mój ogród, to taki mały bałaganik, raczej leśny zakątek niż uporządkowany ogród, ponieważ sporo w nim leśnych roślin jak ta jarzębina
 czy kokoryczka















paprocie, a także czosnek niedźwiedzi, który  kupowany był jako ozdobny, kwitnący na żółto. Ale bardzo dobrze, gdyż wyczytałam, że ma mnóstwo zalet, zainteresowanym polecam link

http://www.zdrowieinatura24.pl/czosnekniedzwiedzicudnatury_921_0.html



 A to śniedki, które pięknie otwierają płatki w słońcu, a wieczorem się zamykają
















 Kalina koralowa


Mój ulubiony, cudnie pachnący jaśmin o złotych liściach. Uwielbiam siedzieć lub kręcić się w pobliżu i wdychać ten słodki zapach. Za kilka dni zakwitną kolejne krzewy.


Pęcherznica kalinolistna o purpurowych liściach i lekko różowych kwiatkach



Pęcherznica klainolistna o złotych liściach


Tawuła o lekko zwieszających się gałązkach, obsypana delikatnie pachnącymi kwiatami


Niepozornie wyglądający kwiat, który równie dobrze można by potraktować jako chwast, gdyż przekwitając, rozsiewa setki nasion. Ale to  kolejna roślinka, której mam całe mnóstwo w ogrodzie, gdyż czekam do samego końca jej kwitnienia ze względu na zapach kwiatów. To waleriana


Chyba coraz gorzej ze mną, znowu nie pamiętam co to za krzew. Na szczęście pojawiła się siostrzyczka i odświeżyła mi pamięć - to tawulec. Rosnąc tworzy kopułkę i obecnie obsypany jest olbrzymią ilością drobnych kwiatków.






Dziękuję wszystkim zaglądającym do mojego ogródka oraz Wam,  zostawiającym swój ślad, że tutaj byliście.


2 komentarze:

  1. To wszystko również mam w swoim ogródeczku, piękne krzewy , a borówkę zakwaszaj ,[ mam na myśli ziemię] pozdrawiam Dusia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, a borówki podsypałam właśnie torfem, chyba na razie starczy?

      Usuń

Bardzo mi miło, że zaglądacie do mojego ogrodu, jeśli Wam się podoba, zapraszam ponownie. Za każdy pozostawiony komentarz dziękuję bardzo.